Monday, 15 October 2012

Eulogy for the lunch box II: Thai pineapple rice recipe



As you might know from my previous post "Preparing a late rentrée", one of my autumnal resolutions was a stronger commitment to home-made meals and reinforce the ritual of taking my lunch-box with me whenever I´m working.
Therefore, I´m willing to share my recipes not only as a way of keeping my commitment but also as a way, I hope, to inspire you if you are trying to adopt a healthier and more sustainable lifestyle as I am. I suppose this can be a very interesting challenge!
Last week one of the dishes I prepared to take to work was a simple, though very tasty, recipe. It´s also a Thai-inspired dish (one of my favourite traditional cuisines as you know) and I promise that it will take no time at all and you will enjoy it.


Let´s start with the list of ingredients:
Olive oil or vegetable oil
3 garlic cloves, finely chopped
200g of shrimps
200g of chopped ham
2 cm fresh ginger, finely chopped
1 can of sweet corn
200g of pineapple, diced
Precooked jasmine rice (cook it the evening before and keep it in the fridge so it gets sticky)
2 tbsp of light soy sauce

Garlic, ginger and pineapple
Once you have gathered and prepared all the ingredients it´s time to start cooking:
1st- Pour some olive oil into a wok. Add the chopped garlic and then the ginger and let them become beautifully golden;
2nd- Add the shrimps, the ham, the corn and sauté them till the shrimps are perfectly orange and cooked.
3rd- Add the rice, the soy sauce and the pineapple and let everything cook for about 5 minutes, mixing carefully.
4th- Garnish with some fresh coriander and enjoy it!



My very practical lunch-box. Tupperware crystalwave collection

It´s delicious, easy to prepare and a great option to take with you in your lunch-box.

I hope you try it at home and let me know what you think! Your feedback is always so welcome.

Follow us on facebook here.

__________

No meu post anterior, intitulado "Preparing a late rentrée", uma das minhas resoluções outonais foi comprometer-me e reforçar o ritual de preparação de refeições caseiras e levar a minha “marmita” para o trabalho.
Desta forma, estou disposta a partilhar convosco as minhas receitas para a “marmita” não somente para cumprir esta minha promessa, mas também para vos inspirar – pelo menos assim o espero – caso estejam a procurar adoptar um estilo de vida mais saudável e sustentável, tal como eu. Acredito que possa ser um desafio muito interessante!
Na semana passada preparei uma receita simples, porém deveras saborosa! É também um prato de inspiração tailandesa (uma das minhas “cozinhas” predilectas) que prometo ser de preparação rápida e de grande satisfação.

Vamos começar pela lista de ingredientes:
Azeite ou óleo vegetal
Três dentes de alho, cortados finamente
200g de camarão
200g de fiambre
2cm de gengibre fresco, cortado finamente
1 lata de milho doce
200g de ananás, cortado em cubos
Arroz de jasmim pré-cozinhado (deve ser cozinhado na noite anterior e conservado no frigorífico para ficar pegajoso)
2 colheres de sopa de molho de soja light

Uma vez reunidos todos os ingredientes, é tempo de começar a cozinhar:
- Colocar um fio de azeite no wok, juntar o alho e o gengibre e deixar alourar;
- Adicionar os camarões, o fiambre, o milho e saltear até os camarões se encontrarem perfeitamente cozinhados;
- Juntar o arroz, o molho de soja e o ananás e deixar cozinhar durante 5 minutos. Ir mexendo cuidadosamente para incorporar bem todos os ingredientes.
- Guarnecer com coentros frescos e saborear!

Delicioso, fácil de preparar e uma opção óptima para levar consigo para um almoço no trabalho.
Espero que experimente esta receita em casa e me dê a sua opinião. Todo o feedback é muito bem-vindo!

Siga-nos também no facebook aqui



No comments:

Post a Comment