Monday, 7 January 2013

First steps of 2013…"Do more of what makes you happy"


Photo by Inspire me
Everybody aims for change at the beginning of the year…we promise to behave better, to sleep more, to eat more healthily, to go to the gym, to recycle more…all  good intentions which end up being forgotten or slightly neglected before the calends of March… Therefore I promised myself many years ago that I wouldn’t make any New Years' resolutions anymore, given that I could never keep them for very long.
Indeed, life can be tricky sometimes and we end up postponing or simply giving up  our New Year’s aims and hopes in order to keep up to the frenetic rhythm which we live in nowadays.
I find myself involved in this frenetic rhythm more than I wished, not leaving me much time to do what is primarily important: to treasure oneself.

I suppose that everything in life has a cause and can have a purpose. 2012 was a year in which I gave a lot with all my energy, I suppose that 2013  will need to be a year to look after myself in order to get back all that energy again and to live a more prosperous and healthy everyday life.

a) I will definitely try to sleep more – sleep is responsible for all your well-being as we know (body and mind);

b) I will study and start a better diet based on the idea of 80% healthy 20% indulgent, trying to chose, whenever possible, organic food;

c) I will promise to eat more fruit;

d) Be even closer to art – art can be the perfect answer and therapy for many things in life. Every museum or art gallery has a free entrance day or time. Stay tuned to that and fill your days with beauty and positive energy;

e) Be more committed to my training;

f) Enjoy more time outdoors with my pet friends 

g) And most importantly: spend all the time I can with the people I love. 2012 taught me not to leave for tomorrow the time I can dedicate today to my loved ones.

Photo by Inspire me
Photo by Inspire me
If I just manage to keep this apparently simple promises I know I will see a better me.

Considering that a blog is a space to share, I would like to read your own 2013 resolutions. It’s always so inspiring. 
Thank you!

______________________

Todos desejamos uma mudança no início de um ano novo… prometemos comportarmo-nos melhor, dormir mais, ter uma alimentação mais saudável, ir ao ginásio, sermos mais cuidadosos com a reciclagem…tantas boas intenções que no fim acabam por ser esquecidas, ou ligeiramente negligenciadas, lá para as calendas de Março… Por isso mesmo, prometi a mim mesma, há alguns anos atrás, que não faria promessas de Ano Novo, uma vez que nunca conseguia mantê-las por muito tempo.
Bem sei que a nossa própria vida trata de ser traiçoeira e sabotar ou adiar estas nossas resoluções, para que consigamos “acompanhar” o ritmo frenético da vida quotidiana. Eu mesma encontro-me muitas vezes “envolvida” nesse frenetismo mais do que gostaria e, por isso mesmo, acabo por nunca ter tempo para fazer o que é mais importante: cuidar de mim mesma.
Acredito que tudo na vida se deve a uma causa e tem um propósito… e 2012 foi um ano em que despendi de toda a minha energia. Espero assim que 2013 seja o ano em que vou finalmente olhar por mim de forma a recuperá-la novamente, de modo a conseguir um dia-a-dia mais próspero e saudável.

a) Irei definitivamente dormir mais – o sono é responsável por todo o nosso bem-estar como sabem (físico e psicológico)

b) Irei pesquisar e começar uma melhor dieta, baseada na premissa 80% saudável /20% indulgente, tentando sempre escolher, sempre que possível, produtos orgânicos

c) Prometo comer mais fruta

d) Quero estar ainda mais perto da arte e da cultura – a arte pode ser a resposta perfeita e uma terapia para muitas coisas. Todos os museus ou galerias de arte têm um dia ou horas com entrada livre. Informem-se e preencham os vossos dias com beleza e energia positiva.

e) Ser mais dedicadas nas minhas actividades físicas

f) Aproveitar mais a vida ao ar livre com os meus companheiros de quatro patas

g) E o mais importante: passar todo o tempo que conseguir com as pessoas que amo. 2012 ensinou-me a não deixar para amanhã o tempo que posso dedicar hoje a todos os meus entes queridos…

Caso consiga manter todas estas promessas aparentemente simples, sei que serei uma melhor pessoa!

E atendendo ao facto de um blog ser um espaço de partilha, gostaria de saber e ler quais são as vossas principais resoluções para 2013. É sempre inspirador. 
Obrigada!




2 comments:

  1. A minha resolução é comer/roubar as coisas que a tu cozinhas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, essa é daquelas resoluções fáceis de por em prática!

      Delete