Tuesday, 26 March 2013

Picnic indoors with masala flavours


Ultimamente tenho padecido da síndrome do “passarinho”: tenho sido mais alimentada, do que tenho alimentado! Semanas e fins-de-semana são iguais para mim - trabalho e mais trabalho – e, em tempos assim, a gulodice fala mais alto e chego a um ponto em que tenho de parar tudo o que estou a fazer para cozinhar um dos meus pratos preferidos. 
Chichen Tikka Masala, sim, esse clássico indiano! É picante, condimentado, doce e pujante, e dá-me aquele “kick” que preciso para continuar as minhas intermináveis tarefas!
 
Se precisam de algo assim, ou se simplesmente desejam “algo bom”, experimentem!
_________________________________________________________________
Lately, I have been suffering from the syndrome of the little bird: I’ve been fed more than I’ve been feeding.  Weeks and weekends have been the same to me – work and more work – and in times like this my gluttony speaks louder and  at some point I have to stop everything that I’m doing and cook one of my favourite dishes.
Chicken Tikka Massala, yes, that Indian classic! It’s hot, spicy, sweet and pungent, and it gives me always that “kick” I need to continue all my never ending tasks.

If you are in need of this, or if you simply desire something great, have a go!


 Ingredientes/Ingredients:(serving 2)

  • 3 c. de sopa de azeite /  3 tbsp olive oil 
  • 1 ou 2 cebolas, cortadas /  1 or 2 onions, roughly chopped
  • 1 polegar de gengibre, cortado finamente / 1 thumb of ginger, finely choped
  • 4 c. de sopa de garam masala / 4 tbsp garam masala paste
  • 1 pimento vermelho, sem sementes e cortado / 1 red pepper, deseeded and choped
  • 2 peitos de frango /  2 chicken breasts
  • 400g de tomate de conserva / 400g can of choped tomatoes
  • 100ml de iogurte natural /  100ml plain yoghurt
  • 1 c. de chá de sementes de mostarda preta / 1tspoon of black mustard seeds
  • 3 c. de chá de cominhos em pó / 3 tspoon of ground cumins
  • Sal e pimenta a gosto /  Salt & pepper to taste
  • Coentros frescos para guarnecer /  Fresh coriander to garnish






Passos:
Aqueça as sementes de mostarda e a garam masala numa caçarola para “abrir” as especiarias (cuidado para não as queimar) e, de seguida, junte o azeite, juntamente com as cebolas, o gengibre e o sal. Cozinhe até que se encontrem suaves e dourados.
Junte o pimento e deixe-o cozinhar durante cerca de 5 minutos. Adicione as restantes especiarias.
Coloque o peito de frango, cortado em pequenos cubos, na caçarola e envolva-os na pasta. Cozinhe durante 2 minutos e junte os tomates e mais cerca de 100 ml de água. Deixe ferver cuidadosamente até que o frango se encontre cozinhado.
No fim, junte o iogurte e mexa para incorporar todos os ingredientes.
Guarneça com coentros e sirva com arroz basmati.
________________________________________________________________
Steps:
Heat the mustard seeds and the garam masala in a large, lidded casserole in order to roast the spices (be careful not to burn them) and then add the olive oil, followed by the onions, the ginger and a pinch of salt.Cook until soft and golden.
Add the pepper, and let it cook for 5 mins more. Add the rest of the seasoning to taste.
After this, add the chicken to the pan and stir well to coat in the paste. Cook for 2 minutes and then tip in the tomatoes and add about 100 ml of water. Let it simmer gently until the chicken is cooked.
In the very end, add the yogurt and stir it to bring everything together.
Garnish it with coriander leaves and serve it with basmati rice.



Quente e reconfortante, precisamente o que precisamos quando temos demasiadas coisas para fazer.

Agora experimentem em casa e dêem-me notícias!
_____________________________________________________________________________

Warm and comforting, as you wish and deserve whenever you have plenty to do.
Try it at home and let me know how it went!

 

7 comments:

  1. this is such a great idea! since the sun doesn;t seem to be cooperating, and we're still stuck in the middle of a 7?8? month long winter here in london, perhaps it's time to just jump straight into the picnic business by doing it indoors instead! love the spices you;ve used to make this special.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Shu Han! That's what I had to do in order to survive the long long winter in Portugal this year! Thank you for your comment ;)xx

      Delete
  2. Que saudades de uma boa comida indiana...

    Tenho de experimentar isto...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esta é uma receita extremamente fácil de executar e o resultado é sempre maravilhoso! Experimente ;) obrigada, bjs

      Delete
  3. Olá Ana

    Depois deste belo prato indiano fiquei à espera de mais. Para quando novas receitas e sugestões?

    Espero que em breve :)

    ReplyDelete